KARTY USŁUG - sposoby przyjmowania i załatwiania spraw >>>
 
Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
 
 Geodeta Powiatowy - Kierownik Wydziału - Jarosław Kobyliński
pokój 108, tel. 729-055-919
 
Zastępca Kierownik Wydziału - Ewa Tyjeńska-Makowska
pokój 108, tel. 729-055-918

 
    pokój 107
    Małgorzata Chrostek - Podinspektor,  tel. 729-055-905  
    Monika Dąbrowska - Podinspektor,  tel. 729-055-906    
    Magdalena Miączyńska - Podinspektor,  tel. 729-055-906
    Joanna Stryjewska - Starszy Inspektor,  tel. 729-055-907
    Karolina Klimkowska - Podinspektor,  tel. 729-055-967

    pokój 109
    Michał Smoliński - Główny specjalista,  tel. 729-055-916
    Janusz Główka - Główny specjalista,  tel. 729-055-916

    pokój 110
    Barbara Pienicka - Podinspektor,  tel. 729-055-909
 
    pokój 122
    Anna Kopka - Główny specjalista,  tel. 729-055-917
    Anna Szymańska-Szarlak - Główny specjalista,  tel. 729-055-953
   
 
 
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Kierownik Andrzej Gronowski
ul. Wyzwolenia 10a, 06-400 Ciechanów
pokój 104, tel. 729-055-915

 
     pokój 101  
     Małgorzata Czyżyk - Główny specjalista,  tel. 729-055-912
 
     pokój 104A                   
     Dariusz Kocięcki - Inspektor,  tel. 729-055-911
 
     pokój 105                         
     Irmina Milewska - Główny specjalista,  tel. 729-055-910
     Magdalena Bębas - Inspektor,  tel. 729-055-913
 
     pokój 111                                                 
     Ewa Maruszewska - Referent,  tel. 729-055-914
 
     pokój 110
     Anna Bartołd
 
 
Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami:
1. Geodeta Powiatowy wykonuje zadania należące do kompetencji Starosty jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz wykonuje zadania Kierownika Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
 
2. Do zadań Geodety Powiatowego należy w szczególności:
1)  prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w tym:
 a) prowadzenie dla obszaru powiatu: ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
 b) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych rejestru cen nieruchomości oraz szczegółowych osnów geodezyjnych,
 c) tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 dotyczących mapy zasadniczej i ewidencyjnej,
 d) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
 e) zakładania osnów szczegółowych,
  f) realizacja innych zadań wynikających z art.7d Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
2)  sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu geodezji i kartografii wykonywanych przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
3)  koordynowanie działań komórek organizacyjnych realizujących zadania z dziedziny geodezji, kartografii i gospodarki nieruchomościami;
4)  sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
5)  prowadzenie postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
6)  kontrola przyjmowania do zasobu geodezyjno-kartograficznego opracowań wykonywanych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego;
7)  sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej geodezji i kartografii;
8)  przygotowywanie analiz, ocen i bieżących informacji dotyczących spraw z zakresu geodezji i kartografii;
9)  ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją;
10)  programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiory prac geodezyjnych realizowanych ze środków działu 710, 010 i budżetu powiatu;
11)  współpraca z organami nadzoru geodezyjnego i kartograficznego oraz innymi organami administracji geodezyjnej i kartograficznej w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków;

3. Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie geodezji i kartografii należy w szczególności:
1)  programowaniu, planowaniu, organizacji, zlecaniu i odbiorach prac geodezyjnych;
2)  sporządzaniu zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; sporządzaniu niezbędnych analiz i syntez z zakresu ewidencji;
3)  prowadzeniu postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
4)  analizowaniu dokumentacji niezbędnej do aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków;
5)  prowadzeniu, aktualizacji i udostępnianiu rejestru cen i wartości nieruchomości;
6)  prowadzeniu powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywaniu i prowadzeniu map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
7)  aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków, w tym prowadzenie zbiorów dowodów zmian dla każdej jednostki ewidencyjnej;
8)  prowadzeniu postępowań administracyjnych dotyczących ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
9)  prowadzenie części opisowej baz danych ewidencji gruntów i budynków;
10)  przekazywanie zawiadomień o dokonywanych zmianach w EGiB do odpowiednich organów i podmiotów;
11)  wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków;
12)  wydawaniem licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu;
13)  udostępnianie danych i informacji oraz wydawanie zaświadczeń dotyczących ewidencji gruntów i budynków;
14)  udzielanie wyjaśnień dotyczących wpisów w bazie ewidencji gruntów i budynków;

4. Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie gospodarki nieruchomościami należy w szczególności:
1)  programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiory prac geodezyjnych i innych zadań realizowanych ze środków działu 700 i budżetu powiatu;
2)  gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości oraz zasobem nieruchomości Skarbu Państwa wynikające z przepisów prawa;
3)  ewidencja gruntów Skarbu Państwa i mienia powiatu;
4)  regulowanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i nieruchomości powiatu;
5)  opiniowaniem podziałów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i powiatu;
6)  ustalanie odszkodowań za grunty przejęte w trybie przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji w zakresie dróg publicznych i ustawy o gospodarce nieruchomościami;
7)  wywłaszczanie i zwroty wywłaszczonych nieruchomości;
8)  udzielanie i wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości dla celów przeprowadzenia lub założenia podziemnych lub nadziemnych urządzeń technicznych;
9) przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności do gruntów Skarbu Państwa i Powiatu;
10)  prowadzenie postępowań o ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnoty gruntowe bądź mienie gromadzkie i ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej, wykazu obszarów ich gospodarstw oraz wielkości udziałów we wspólnocie;
11)  przyznawanie prawa własności do działek siedliskowych i działek dożywotniego użytkowania na rzecz byłych właścicieli lub ich spadkobierców,
12)  ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości, ustalanie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.

5. Do zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy wykonywanie w szczególności:
1)  programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiór prac geodezyjnych;
2)  sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; sporządzanie niezbędnych analiz i syntez z zakresu pzgik;
3)  prowadzenie postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
4)  koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
5)  zakładanie i modernizacja sieci osnów geodezyjnych poziomych i wysokościowych wraz z prowadzeniem bazy tych osnów;
6)  ochrona znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych;
7)  tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych, w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, dotyczących mapy ewidencyjnej i mapy zasadniczej;
8)  prowadzenie, gospodarowanie i udostępnianie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obsługą zgłoszeń geodezyjnych, ewidencjonowaniem zasobu;
9)  prowadzenie, aktualizacja i przekształcanie cyfrowych baz danych pzgik, w tym baz EGiB; mapy zasadniczej, bazy skanów dokumentów geodezyjnych i administracyjnych, rejestru granic, bazy danych obiektów topograficznych, bazy geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu i innych;
10)  prowadzenie aktualizacji użytków i klasyfikacji gruntów;
11)  weryfikacja dokumentacji przekazywanej do pzgik po zakończeniu prac geodezyjnych a także prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z odmową przyjęcia materiałów do zasobu, jak również wydawanie opinii o tych opracowaniach;
12)  wydawanie licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu;
13)  zapewnienie samorządom gminnym bezpośredniego biernego dostępu do bazy ewidencji gruntów i budynków;
14)  prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących materiałów zgromadzonych w pzgik;
15)  udzielanie wyjaśnień dotyczących wpisów w bazie ewidencji gruntów i budynków;


 
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Godlewska Małgorzata
  • Data udostępnienia w BIP: 2023-02-07 14:16:41
  • Informacja zaktualizowana przez: Godlewska Małgorzata
  • Data ostatniej aktualizacji: 2023-09-20 15:47:39
  • Liczba odsłon: 7720
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 7192890]

przewiń do góry