KARTY USŁUG - sposoby przyjmowania i załatwiania spraw >>>
 
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego - Kierownik Krzysztof Dobrosielski
pokój 115, tel. 729-055-969
 
Zastępca Kierownika Wydziału - Karol Szczepaniak
pokój 114A, tel. 729-055-960

 
pokój 114A
Artur Grabowski - Główny specjalista,  tel. 729-055-960
 
 pokój 114B                           
 Ewelina Goryszewska - Inspektor,  tel. 729-055-961
 Kamil Sierpiński - Specjalista,  tel. 729-055-961
 Olena Szkoła - Pomoc administracyjna,  tel. 729-055-961

                                        
Do zadań Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należą sprawy z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego obywateli, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, obrony cywilnej a w szczególności:
1)  obsługa administracyjna pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
2)  przygotowywanie i koordynacja realizacji Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego;
3)  dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego powiatu w tym bieżąca aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
4)  przygotowywanie opinii w zakresie programów działania powiatowych służb, inspekcji i straży;
5)  uczestniczenie w sesjach Rady Powiatu, posiedzeniach komisji stałych Rady Powiatu poświęconych sprawom bezpieczeństwa publicznego i zarządzania kryzysowego oraz w posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, a także realizacja uchwał Rady Powiatu w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej związanych z usuwaniem bezpośrednich zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz z obronnością;
6)  realizacja zadań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji oraz pomocy finansowej udzielonej z budżetu powiatu w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego.
7)  prowadzenie analizy sił i środków, doskonalenie, koordynacja, kontrola wykonywanych zadań realizowanych przez Krajowy System Ratowniczo Gaśniczy, a w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożenia życia, zdrowia lub środowiska kierowanie tym systemem na terenie powiatu;
8)  budowanie systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących w skład Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz służb, inspekcji, straży, innych podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na terenie powiatu oraz organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między tymi podmiotami;
9)  zarządzanie, organizowanie i prowadzenie analiz, szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia oraz doskonalenie procedur ratowniczych i algorytmów postępowania;
10)  wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu;
11)  przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym oraz współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
12)  realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
13)  pomiar efektywności osiągnięcia celów programów - Powiatowego Programu zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli Powiatu Ciechanowskiego;
14)  podejmowanie innych działań w zakresie prewencyjnym, operacyjnym i logistycznym w celu poprawy bezpieczeństwa na obszarze powiatu;
15)  sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań obronnych przez nadzorowane jednostki organizacyjne;
16)  prowadzenie spraw związanych z akcją kurierską, nakładaniem świadczeń osobistych i rzeczowych oraz wyłączeniem osób funkcyjnych od obowiązku pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
17)  opracowywanie planu działania powiatu w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych i opracowywanie planów szkolenia obronnego powiatu;
18)  opracowywanie, uzgadnianie i opiniowanie z WBiZK MUW Planu Obrony Cywilnej Powiatu wraz z planami ewakuacji ludzi i mienia I, II i III stopnia;
19)  dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej w jednostkach organizacyjnych i instytucjach realizujących te zadania na terenie powiatu;
20)  opracowywanie planu działania i szkolenia na dany rok kalendarzowy oraz organizacja i prowadzenie ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej, a także nadzorowanie i koordynowanie szkoleń ludności w zakresie obrony cywilnej na terenie powiatu;
21)  przygotowywanie i zapewnienie działania systemów wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania o zagrożeniach na terenie powiatu;
22)  tworzenie i przygotowywanie do działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
23)  planowanie i zapewnienie warunków bytowych ewakuowanej ludności, ochrony płodów rolnych, zwierząt gospodarskich, produktów żywnościowych i pasz, zapewnienie dostawy wody pitnej a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
24)  prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i prowadzeniem kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu;
25)  koordynacja działalności Powiatowej Rady BRD.
26)  kierowanie działaniami związanymi z planowaniem, monitorowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
27)  realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego;
28)  prowadzenie analiz i opracowywaniem prognoz dotyczących miejscowych zagrożeń;
29)  organizacja i koordynacja pracy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
30)  organizacja i koordynacja pracy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
31)  współpraca i nadzór nad funkcjonowaniem gminnych zespołów zarządzania kryzysowego;
32)  współpraca z powiatowymi służbami, strażami i inspekcjami w zakresie zarządzania kryzysowego,
33)  koordynacja działań mających na celu popularyzację wśród mieszkańców powiatu ciechanowskiego umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia;
34)  kreowanie i koordynowanie inicjatyw związanych z rozwiązywaniem problemów społecznych związanych z nadmierną ilością i śmiertelnością wypadków drogowych.
 
 
 
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Penda Małgorzata
  • Data udostępnienia w BIP: 2019-02-01 11:35:29
  • Informacja zaktualizowana przez: Godlewska Małgorzata
  • Data ostatniej aktualizacji: 2023-06-15 12:34:10
  • Liczba odsłon: 12393
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 7860603]

przewiń do góry