KARTY USŁUG - sposoby przyjmowania i załatwiania spraw >>>
 
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej - Kierownik Andrzej Kalinowski
pokój 120, tel. 729-055-922

 
    pokój 111
    Joanna Król - Główny specjalista,  tel. 729-055-920
    Olga Piasecka - Podinspektor,  tel. 729-055-920
    Edyta Żmijewska - Referent, tel. 729-055-920
 
    pokój 112
    Anna Chodacz - Główny specjalista,  tel. 729-055-921
    Małgorzata Gołębiewska - Główny specjalista,  tel. 729-055-921
 
    pokój 113
    Ewa Kowalska - Starszy referent,  tel. 731-055-368
    Kamila Ostasz - Pomoc administracyjna,   tel. 731-055-368
 
    pokój 119
    Ewelina Bielska - Główny specjalista,  tel. 729-055-923
 
  
Do zadań Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej należą sprawy związane z administracją architektoniczno-budowlaną, w tym w szczególności z zakresu:
1)  współdziałania z organami nadzoru budowlanego w zakresie robót budowlanych i utrzymania obiektów budowlanych;
2)  udzielania zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych;
3)  nakładania obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autorskiego;
4)  wydawania pozwoleń na budowę;
5)  przyjmowania zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywanie robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę;
6)  zgłaszania sprzeciwów w sprawach określonych w pkt 5;
7)  przyjmowania zgłoszeń o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia;
8)  nakładania obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę;
9)  nakładania obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdzania projektu budowlanego;
10)  stwierdzania wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę;
11)  prowadzenia rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę i przechowywaniem dokumentów objętych pozwoleniem na budowę;
12)  przenoszenia decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby;
13)  rozstrzygania o niezbędności wejścia na sąsiednią nieruchomość, użytkowania obiektu budowlanego lub jego części;
14)  rejestrowania dzienników budowy;
15)  wydawania zaświadczeń o powierzchni użytkowej do celów otrzymania dodatku mieszkaniowego dla właścicieli lokali mieszkalnych;
16)  wydawania zaświadczeń o samodzielności lokali mieszkalnych i użytkowych;
17)  przyjmowania zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu lub jego części;
18)  współpracy w zakresie przygotowywania opinii dotyczących studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin leżących na terenie powiatu;
19)  przygotowywania wytycznych i uwag do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz innych opracowań planistycznych gmin z terenu powiatu, w szczególności w zakresie uzgadniania warunków zabudowy w zakresie kompetencji powiatu oraz zgodności z dokumentami strategicznymi powiatu;
20)  opiniowania planu zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego oraz strategii rozwoju województwa mazowieckiego, a także innych opracowań związanych z polityką przestrzenną i polityką rozwoju szczebla wojewódzkiego i krajowego;
21)  przygotowywania projektów uzgodnień:
 a) innych inwestycji dla gmin, w których nie zostały uchwalone plany zagospodarowania przestrzennego;
 b) projektów planów zagospodarowania przestrzennego;
22)  uzgadniania i opiniowania projektów budowlanych w zakresie zgodności z przepisami prawa budowlanego i wymogami dokumentów planistycznych.

 

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Godlewska Małgorzata
  • Data udostępnienia w BIP: 2023-02-08 09:15:08
  • Informacja zaktualizowana przez: Godlewska Małgorzata
  • Data ostatniej aktualizacji: 2023-03-02 13:44:50
  • Liczba odsłon: 7709
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 7860342]

przewiń do góry