Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
Geodeta Powiatowy - Kierownik Wydziału - Jarosław Kobyliński
pokój 108, tel. 729-055-919
Zastępca Kierownik Wydziału - Ewa Tyjeńska-Makowska
pokój 108, tel. 729-055-918
pokój 107
pokój 109
Małgorzata Chrostek - Podinspektor, tel. 729-055-905
Monika Dąbrowska - Podinspektor, tel. 729-055-906
Magdalena Miączyńska - Podinspektor, tel. 729-055-906
Joanna Stryjewska - Starszy Inspektor, tel. 729-055-907
Karolina Klimkowska - Podinspektor, tel. 729-055-967pokój 109
Michał Smoliński - Główny specjalista, tel. 729-055-916
Janusz Główka - Główny specjalista, tel. 729-055-916
pokój 110
Barbara Pienicka - Podinspektor, tel. 729-055-909
pokój 110
pokój 122
Anna Kopka - Główny specjalista, tel. 729-055-917
Anna Szymańska-Szarlak - Główny specjalista, tel. 729-055-953
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Kierownik Andrzej Gronowski
ul. Wyzwolenia 10a, 06-400 Ciechanów
pokój 104, tel. 729-055-915
pokój 101
Małgorzata Czyżyk - Główny specjalista, tel. 729-055-912
pokój 104A
Dariusz Kocięcki - Inspektor, tel. 729-055-911
pokój 105
Irmina Milewska - Główny specjalista, tel. 729-055-910
Magdalena Bębas - Inspektor, tel. 729-055-913
pokój 111
Ewa Maruszewska - Referent, tel. 729-055-914
pokój 110
Anna Bartołd
Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami:
1. Geodeta Powiatowy wykonuje zadania należące do kompetencji Starosty jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz wykonuje zadania Kierownika Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
2. Do zadań Geodety Powiatowego należy w szczególności:
1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w tym:
a) prowadzenie dla obszaru powiatu: ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
b) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych rejestru cen nieruchomości oraz szczegółowych osnów geodezyjnych,
c) tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 dotyczących mapy zasadniczej i ewidencyjnej,
d) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
d) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
e) zakładania osnów szczegółowych,
f) realizacja innych zadań wynikających z art.7d Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
2) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu geodezji i kartografii wykonywanych przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
3) koordynowanie działań komórek organizacyjnych realizujących zadania z dziedziny geodezji, kartografii i gospodarki nieruchomościami;
4) sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
5) prowadzenie postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
6) kontrola przyjmowania do zasobu geodezyjno-kartograficznego opracowań wykonywanych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego;
7) sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej geodezji i kartografii;
8) przygotowywanie analiz, ocen i bieżących informacji dotyczących spraw z zakresu geodezji i kartografii;
9) ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją;
10) programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiory prac geodezyjnych realizowanych ze środków działu 710, 010 i budżetu powiatu;
11) współpraca z organami nadzoru geodezyjnego i kartograficznego oraz innymi organami administracji geodezyjnej i kartograficznej w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków;
3. Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie geodezji i kartografii należy w szczególności:
1) programowaniu, planowaniu, organizacji, zlecaniu i odbiorach prac geodezyjnych;
2) sporządzaniu zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; sporządzaniu niezbędnych analiz i syntez z zakresu ewidencji;
3) prowadzeniu postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
4) analizowaniu dokumentacji niezbędnej do aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków;
5) prowadzeniu, aktualizacji i udostępnianiu rejestru cen i wartości nieruchomości;
6) prowadzeniu powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywaniu i prowadzeniu map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
7) aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków, w tym prowadzenie zbiorów dowodów zmian dla każdej jednostki ewidencyjnej;
8) prowadzeniu postępowań administracyjnych dotyczących ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
9) prowadzenie części opisowej baz danych ewidencji gruntów i budynków;
10) przekazywanie zawiadomień o dokonywanych zmianach w EGiB do odpowiednich organów i podmiotów;
11) wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków;
12) wydawaniem licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu;
13) udostępnianie danych i informacji oraz wydawanie zaświadczeń dotyczących ewidencji gruntów i budynków;
14) udzielanie wyjaśnień dotyczących wpisów w bazie ewidencji gruntów i budynków;
4. Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie gospodarki nieruchomościami należy w szczególności:
1) programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiory prac geodezyjnych i innych zadań realizowanych ze środków działu 700 i budżetu powiatu;
2) gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości oraz zasobem nieruchomości Skarbu Państwa wynikające z przepisów prawa;
3) ewidencja gruntów Skarbu Państwa i mienia powiatu;
4) regulowanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i nieruchomości powiatu;
5) opiniowaniem podziałów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i powiatu;
6) ustalanie odszkodowań za grunty przejęte w trybie przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji w zakresie dróg publicznych i ustawy o gospodarce nieruchomościami;
7) wywłaszczanie i zwroty wywłaszczonych nieruchomości;
8) udzielanie i wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości dla celów przeprowadzenia lub założenia podziemnych lub nadziemnych urządzeń technicznych;
9) przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności do gruntów Skarbu Państwa i Powiatu;
10) prowadzenie postępowań o ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnoty gruntowe bądź mienie gromadzkie i ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej, wykazu obszarów ich gospodarstw oraz wielkości udziałów we wspólnocie;
11) przyznawanie prawa własności do działek siedliskowych i działek dożywotniego użytkowania na rzecz byłych właścicieli lub ich spadkobierców,
12) ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości, ustalanie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
5. Do zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy wykonywanie w szczególności:
1) programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiór prac geodezyjnych;
2) sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; sporządzanie niezbędnych analiz i syntez z zakresu pzgik;
3) prowadzenie postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
4) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
5) zakładanie i modernizacja sieci osnów geodezyjnych poziomych i wysokościowych wraz z prowadzeniem bazy tych osnów;
6) ochrona znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych;
7) tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych, w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, dotyczących mapy ewidencyjnej i mapy zasadniczej;
8) prowadzenie, gospodarowanie i udostępnianie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obsługą zgłoszeń geodezyjnych, ewidencjonowaniem zasobu;
9) prowadzenie, aktualizacja i przekształcanie cyfrowych baz danych pzgik, w tym baz EGiB; mapy zasadniczej, bazy skanów dokumentów geodezyjnych i administracyjnych, rejestru granic, bazy danych obiektów topograficznych, bazy geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu i innych;
10) prowadzenie aktualizacji użytków i klasyfikacji gruntów;
11) weryfikacja dokumentacji przekazywanej do pzgik po zakończeniu prac geodezyjnych a także prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z odmową przyjęcia materiałów do zasobu, jak również wydawanie opinii o tych opracowaniach;
12) wydawanie licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu;
13) zapewnienie samorządom gminnym bezpośredniego biernego dostępu do bazy ewidencji gruntów i budynków;
14) prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących materiałów zgromadzonych w pzgik;
15) udzielanie wyjaśnień dotyczących wpisów w bazie ewidencji gruntów i budynków;
3) koordynowanie działań komórek organizacyjnych realizujących zadania z dziedziny geodezji, kartografii i gospodarki nieruchomościami;
4) sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
5) prowadzenie postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
6) kontrola przyjmowania do zasobu geodezyjno-kartograficznego opracowań wykonywanych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego;
7) sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej geodezji i kartografii;
8) przygotowywanie analiz, ocen i bieżących informacji dotyczących spraw z zakresu geodezji i kartografii;
9) ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją;
10) programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiory prac geodezyjnych realizowanych ze środków działu 710, 010 i budżetu powiatu;
11) współpraca z organami nadzoru geodezyjnego i kartograficznego oraz innymi organami administracji geodezyjnej i kartograficznej w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków;
3. Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie geodezji i kartografii należy w szczególności:
1) programowaniu, planowaniu, organizacji, zlecaniu i odbiorach prac geodezyjnych;
2) sporządzaniu zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; sporządzaniu niezbędnych analiz i syntez z zakresu ewidencji;
3) prowadzeniu postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
4) analizowaniu dokumentacji niezbędnej do aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków;
5) prowadzeniu, aktualizacji i udostępnianiu rejestru cen i wartości nieruchomości;
6) prowadzeniu powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywaniu i prowadzeniu map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
7) aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków, w tym prowadzenie zbiorów dowodów zmian dla każdej jednostki ewidencyjnej;
8) prowadzeniu postępowań administracyjnych dotyczących ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
9) prowadzenie części opisowej baz danych ewidencji gruntów i budynków;
10) przekazywanie zawiadomień o dokonywanych zmianach w EGiB do odpowiednich organów i podmiotów;
11) wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków;
12) wydawaniem licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu;
13) udostępnianie danych i informacji oraz wydawanie zaświadczeń dotyczących ewidencji gruntów i budynków;
14) udzielanie wyjaśnień dotyczących wpisów w bazie ewidencji gruntów i budynków;
4. Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie gospodarki nieruchomościami należy w szczególności:
1) programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiory prac geodezyjnych i innych zadań realizowanych ze środków działu 700 i budżetu powiatu;
2) gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości oraz zasobem nieruchomości Skarbu Państwa wynikające z przepisów prawa;
3) ewidencja gruntów Skarbu Państwa i mienia powiatu;
4) regulowanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i nieruchomości powiatu;
5) opiniowaniem podziałów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i powiatu;
6) ustalanie odszkodowań za grunty przejęte w trybie przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji w zakresie dróg publicznych i ustawy o gospodarce nieruchomościami;
7) wywłaszczanie i zwroty wywłaszczonych nieruchomości;
8) udzielanie i wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości dla celów przeprowadzenia lub założenia podziemnych lub nadziemnych urządzeń technicznych;
9) przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności do gruntów Skarbu Państwa i Powiatu;
10) prowadzenie postępowań o ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnoty gruntowe bądź mienie gromadzkie i ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej, wykazu obszarów ich gospodarstw oraz wielkości udziałów we wspólnocie;
11) przyznawanie prawa własności do działek siedliskowych i działek dożywotniego użytkowania na rzecz byłych właścicieli lub ich spadkobierców,
12) ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości, ustalanie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
5. Do zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy wykonywanie w szczególności:
1) programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiór prac geodezyjnych;
2) sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; sporządzanie niezbędnych analiz i syntez z zakresu pzgik;
3) prowadzenie postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
4) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
5) zakładanie i modernizacja sieci osnów geodezyjnych poziomych i wysokościowych wraz z prowadzeniem bazy tych osnów;
6) ochrona znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych;
7) tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych, w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, dotyczących mapy ewidencyjnej i mapy zasadniczej;
8) prowadzenie, gospodarowanie i udostępnianie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obsługą zgłoszeń geodezyjnych, ewidencjonowaniem zasobu;
9) prowadzenie, aktualizacja i przekształcanie cyfrowych baz danych pzgik, w tym baz EGiB; mapy zasadniczej, bazy skanów dokumentów geodezyjnych i administracyjnych, rejestru granic, bazy danych obiektów topograficznych, bazy geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu i innych;
10) prowadzenie aktualizacji użytków i klasyfikacji gruntów;
11) weryfikacja dokumentacji przekazywanej do pzgik po zakończeniu prac geodezyjnych a także prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z odmową przyjęcia materiałów do zasobu, jak również wydawanie opinii o tych opracowaniach;
12) wydawanie licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu;
13) zapewnienie samorządom gminnym bezpośredniego biernego dostępu do bazy ewidencji gruntów i budynków;
14) prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących materiałów zgromadzonych w pzgik;
15) udzielanie wyjaśnień dotyczących wpisów w bazie ewidencji gruntów i budynków;
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Godlewska Małgorzata
- Data udostępnienia w BIP: 2023-02-07 14:16:41
- Informacja zaktualizowana przez: Godlewska Małgorzata
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-09-20 15:47:39
- Liczba odsłon: 11613
- Historia dokumentu: