„Rozwój elektronicznej administracji w samorządach
województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału
województwa (EA)”.
Powiat ciechanowski jest partnerem
w projekcie realizowanym przez Samorząd
Województwa Mazowieckiego (Lidera Projektu) w partnerskiej współpracy z 36
powiatami i 278 gminami.
Jest to projekt kluczowy wpisany do
Indykatywnego Planu Inwestycyjnego w ramach „Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Mazowieckiego 2007 – 2013” współfinansowanego ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Priorytet II - e-Rozwój Województwa
Mazowieckiego, Działanie 2.2. - Rozwój e-usług.
Okres realizacji projektu
obejmuje lata 2009 – 2013.
Projekt jest w trakcie realizacji, planowany termin zakończenia, zgodnie z
uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 868/255/13 z dnia 14 maja 2013 r
został przedłużony do 31 grudnia 2014 roku.
Budżet projektu: 60 mln zł,
w tym:
-
51 mln zł to środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
- 9 mln zł
to środki beneficjentów projektu tj. Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz
uczestniczących w nim 36 powiatów i 278 gmin, w tym:
- 1 126 560,00 –
wkład własny Województwa Mazowieckiego
- 7 873 440,00 – wkład własny
powiatów i gmin biorących udział w projekcie.
Wkład własny Powiatu Ciechanowskiego w realizowanym projekcie wynosi 39 405,00 zł
Do podstawowych celów projektu EA należy zaliczyć:
I. Poprawę funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego województwa
mazowieckiego
i optymalizację kosztów utrzymania tych jednostek poprzez:
- podniesienie na wyższy poziom standaryzacji, jednolitości i harmonijności rozwiązań w zakresie e-Administracji, a w konsekwencji automatyzację części procesów zarządzania oraz wytwarzania i archiwizacji dokumentów,
- wdrożenie jednolitych, standardowych mechanizmów, opartych na technologii teleinformatycznej, umożliwiających wymianę informacji, w tym informacji przestrzennej, gromadzonej na różnych poziomach administracji publicznej;
II. Zwiększenie efektywności wykorzystania zasobów informacyjnych
administracji publicznej;
III. Usprawnienie obsługi obywateli i
przedsiębiorców poprzez:
- umożliwienie obywatelom i przedsiębiorcom korzystania z usług świadczonych przez administrację publiczną drogą elektroniczną,
- zapewnienie dostępu do danych zawartych w rejestrach publicznych i innych zbiorach prowadzonych przez administrację publiczną na szczeblu gminnym, powiatowym i wojewódzkim.
Do głównych zadań w projekcie EA, należą:
- opracowanie i wdrożenie podstawowych komponentów systemu informatycznego e-Urząd (rdzenia systemu), które będą umożliwiały m.in. elektroniczny obieg dokumentów i zarządzanie tymi dokumentami, elektroniczną obsługę obywateli, a także komunikację elektroniczną pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego;
- opracowanie i wdrożenie systemów dziedzinowych wspomagających realizację ustawowych zadań gmin i powiatów;
- dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania systemowego do jednostek organizacyjnych beneficjentów projektu.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Penda Małgorzata
- Data udostępnienia w BIP: 2014-06-06 09:12:19
- Informacja zaktualizowana przez: Penda Małgorzata
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-06-06 09:15:23
- Liczba odsłon: 2491
- Historia dokumentu: